Ο εκθεσιακός χώρος S-POLIS Gallery σας προσκαλεί την Πέμπτη 27 Ιουνίου 2024 και ώρα 19.00, στά εγκαίνια ομαδικής έκθεσης ζωγραφικής και φωτογραφίας. Στην έκθεση αυτή συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Μαρίνα Κωνσταντάκη -εικαστικός , Kate Lang -φωτογράφος, Κωνσταντίνος Μίχαλος -εικαστικός , Ισμήνη Τελιγιορίδου -εικαστικός, Peter Wiesner -αρχιτέκτονας και η Yngvi -φωτογράφος.
Η S-POLIS Gallery είναι ένας νέος χώρος ανάδειξης των εικαστικών τεχνών και προβολής της σύγχρονης τέχνης, ο οποίος λειτουργεί αποκεντρωμένα, στοχευμένα στις δυτικές συνοικίες της πόλης και συγκεκριμένα στην Σταυρούπολη. Δημιουργήθηκε ως εκθεσιακός χώρος προώθησης και παραγωγής εικαστικών δράσεων με στόχο: την επικοινωνία του καλλιτεχνικού έργου με το φιλότεχνο κοινό και μια διευρυμένη σύνδεση της τέχνης με την κοινωνία.
Μαρίνα Κωνσταντάκη
Γεννήθηκε στη Λευκωσία της Κύπρου το 1995. Αποφοίτησα με άριστα από το τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Φοίτησα τη περίοδο 2013-2019 στο τρίτο Εργαστήριο Ζωγραφικής με διδάσκοντες τους Γιώργο Τσακίρη, Βασίλη Βασιλακάκη και Σταύρο Παναγιωτάκη.
ΕΚΘΕΣΕΙΣ/ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
202 “DEAR CYPRUS”, ομαδική έκθεση, Bairro Studio, Λευκωσία.
2018 Α-ΓΝΩΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ 2, επιμέλεια: Γιώργος Τσακίρης και Σταύρος Παναγιωτάκης, Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης.
2017 58+26 , επιμέλεια: Μανόλης Γιανναδάκης και Γιώργος Τσακίρης, Γενί Τζαμί, Θεσσαλονίκη.
2014 18 έργα…41 καλλιτέχνες, επιμέλεια: Γιώργος Τσακίρης, Πινακοθήκη Βιβλιοθήκης Πολιτιστικού Κέντρου Θέρμης, Θεσσαλονίκη.
49 ΔΗΜΗΤΡΙΑ, Εικαστικό δρώμενο, Θέατρο Εταιρίας Μακεδονικών Σπουδών, Θεσσαλονίκη.
«Ανασφάλεια- Καταφυγή», ΑΝΑΚΑΤΑ v.6, Κέντρο Πολιτισμού «Χρήστος Τσακίρης», Θεσσαλονίκη.
Το σύνολο των εικαστικών της έργων βασίζεται σε μια θεματική που συνδέει όχι άμεσα, αλλά συνειρμικά τις σκέψεις και τις ανησυχίες γύρω από την ανθρώπινη ύπαρξη στο πέρασμα του χρόνου. Πραγματεύεται ισχυρές έννοιες που αντιμάχονται μεταξύ τους όπως η αρχή και το τέλος, η ζωή και ο θάνατος, η ομορφιά και η φθορά, η ενίσχυση της συναισθηματικής μνήμης και η ξεθωριασμένη, αναιμική ανάμνηση του παρελθόντος.
Με αυτά τα κριτήρια επιλέγει δύο στοιχεία που τα επεξεργάζεται εξαντλητικά για την τελική πραγμάτωση των έργων μου. Το πρώτο αφορά σε “άψυχα” αντικείμενα καθημερινής συνήθως χρήσης που κλειδώθηκαν και ξεχάστηκαν μέσα σε ντουλάπια, άχρηστα κατά κάποιο τρόπο και αδρανή, και το δεύτερο είναι τα λουλούδια που δίνουν την αίσθηση της ζωντάνιας και της ελπίδας. Η ώσμωση των δύο αυτών διαφορετικών στοιχείων και η ημιδιαφανής αίσθηση που αυτά αναδίδουν, υποδηλώνει τις αναμνήσεις που ξεθωριάζουν μέσα στον χρόνο, καθώς και το πέρασμα του χρόνου που αφήνει πίσω του στιγμές, οι οποίες επανέρχονται στην μνήμη κατά καιρούς.
Στόχος της είναι ο θεατής. Αυτός, μέσα από γνώριμες εικόνες, προτρέπεται να οδηγηθεί σε ένα διάλογο με τα αντικείμενα, εγείροντας τις δικές του μνήμες και δημιουργώντας τις δικές του ερμηνείες, ώστε να επικοινωνήσει όχι μόνο οπτικά, αλλά κυρίως βιωματικά με το έργο.
Kate Lang
Η Kate Lang είναι Ουκρανή φωτογράφος με 11 χρόνια εμπειρίας στην τέχνη και στην fashion photography.
Η δουλειά της συνδυάζει τεχνικές δεξιότητες με δημιουργικό όραμα για να συλλάβει την ομορφιά και το συναίσθημα. Η αφοσίωση της Kate στη δημιουργία της, την ξεχωρίζει στον χώρο της φωτογραφίας.
Σε αυτή την συλλογή η ουσία των μορφών χωρίς όρια ενσαρκώνεται μέσα από ένα χορό χρώματος και συναισθήματος. Κάθε φωτογραφία είναι ένα ταξίδι μέσα στην ψυχή.
Μίχαλος Κωνσταντίνος
ΣΠΟΥΔΕΣ
1985-1987 Παρακολούθησε μαθήματα ζωγραφικής στο Εργαστήρι Τέχνης Χαλκίδας με δασκάλους την κα. Χ. Μυταρά και τον κο. Γ. Αδαμάκο και Ιστορία Τέχνης με τον κο. Μ. Στεφανίδη
1987-1992 ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΑΘΗΝΩΝ με δασκάλους τον κο. Λ. Πατρασκίδη και τον κο. Π. Τέτση . πτυχιακή με την κα. Ρ. Παπασπύρου.
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
1994 ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΑΘΗΝΩΝ Ομαδική έκθεση τελειόφοιτων της Α.Σ.Κ.Τ.
1996 ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ Ομαδική
1996 ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΧΑΛΚΙΔΑΣ Ατομική ( Φως φέρει ο έρως )
1998 Ε.Π.Α.Σ.Κ.Τ. ΑΘΗΝΑ Ομαδική
2000 ΜΠΟΥΡΤΖΙ ΚΑΡΥΣΤΟΥ Ατομική ( και το σώμα γράφει )
2003 ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΧΑΝΙΩΝ Ομαδική
2005 ΧΑΛΚΙΔΑ Κόκκινο Σπίτι Ομαδική
2014 Gallery TITANIUM Ομαδική με θέμα χρονιά ( El Greco )
2014 Gallery TITANIUM Ομαδική οι συνεργάτες της Gallery
2014 ΥΔΡΑ Ομαδική
2015 Gallery Underflow – Αθήνα ατομική ( ου τόποι )
2015 Gallery Malou Art – Αθήνα ομαδική
2015 art forum design – Dubai
2016 Art Athina – Gallery art Prisma ( παραβολικά τοπία )
2016 Art Moor House – London ομαδική ( Μεταμορφώσεις – Beyond Shapes )
2016 Gallery Underflow – Αθήνα ομαδική ( λογοκρισία – censored )
2016 Gallery Malou art – Αθήνα ομαδική ( από το επίπεδο στο αντικείμενο – subject to plane )
2016 Art Thesaloniki Gallery Binyil Κωνσταντινούπολη
2017 Gallery Malou Art – Αθήνα ομαδική ( η γυναικεία μορφή στην σύγχρονη ελληνική εικαστική τέχνη )
2017 Aqua Gallery – Σαντορίνη
2017 Art Athina – Gallery art Prisma
2017 Art Thesaloniki – Gallery Chalkos
2017 Gallery Chalkos – Θεσσαλονίκη ( cuprum – διαφορά δυναμικού )
2018 Gallery Art Prisma Πειραιάς ατομική ( ιδε ο άνθρωπος
2018 Gallery Malou Art- Ρωσικό Επιστημονικό Κέντρο ( αφιέρωμα στον Λέων Τολστοι )
2018 Ίδρυμα Σύγχρονης Τέχνης Τσιχριτζή ομαδική ( βαρυποινίτες )
2018 Μουσείο Λέων Τολστοι – Ρωσία ομαδική
2018 ατομική αναδρομική έκθεση Κόκκινο Σπίτι Χαλκίδα
2018 art shot ομαδική Αθήνα
2019 Gallery Art Prisma Πειραιάς ομαδική αφιέρωμα στον Βολανάκη ( η αποβάθρα )
2019 Gallery Aiolos Bay Hotel ατομική Τήνος
2019 Δημοτική Πινακοθήκη Σύρος ομαδική ( σπίτια από θαλασσινό νερό )
2020 cosmocow διεθνής μπιενάλε Μόσχας σε συνεργασία με την malouart and consulting : on line
2020 art Athina Eικαστικός Kύκλος Sianti : on line
2021 Chalkos Gallery, Θεσσαλονίκη
ΣΕΜΙΝΑΡΑ – ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ – ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ
1995-2000 Επιμορφωτής και συνεργάτης της κας Χ. Μυταρά στο πρόγραμμα ‘’ΜΕΛΙΝΑ’’ υπό την αιγίδα του Υπ. Πολιτισμού
1997-2002 Συμμετοχή στο πρόγραμμα ‘’ΜΕΛΙΝΑ’’ – Εκπαίδευση και Πολιτισμός του ΥΠ.ΠΟ. ως επιμορφωτής στον τομέα ‘’η Διδακτική της Τέχνης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
2000 Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ρέθυμνο ( η πόλη τόπος έκφρασης και δημιουργίας )
2000 Υπό την αιγίδα της ‘’UNESCO’’ Διεθνές εργαστήριο για την προβολή και προώθηση της τέχνης στην εκπαίδευση με συμμετοχή των Η.Π.Α. στην Αθήνα
2005 Πανευρωπαικό συνέδριο εικαστικής παιδείας με θέμα την Διδακτική της Τέχνης στην Ανώτατη Εκπαίδευση – Τεχνόπολις Αθήνα
2006 Ένωση Καθ. Καλλιτεχνικών Μαθημάτων . Εισηγητής με θέμα ‘’το εργαστήριο θεμέλιο της εικαστικής σκέψης’’ Θεσσαλονίκη
2006 Ένωση Καθ. Καλλ. Μαθημάτων Εισηγητής με θέμα ‘’Μέθοδοι και πρακτικές διδασκαλίας στην εκπαίδευση’’ – Α.Σ.Κ.Τ. Αθήνα
2008 Συμμετοχή στο Ευρωπαικό πρόγραμμα για την προώθηση της Τέχνης ‘’Alphabet book η Τέχνη μια παγκόσμια γλώσσα’’
2012 Τ.Ε.Ε.Τ. ( Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών ) Φλώρινας Εισηγητής με θέμα η εικαστική χρήση της ανακύκλωσης στην Εκπαίδευση
2014 Διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ευβοίας Εισηγητής με θέμα ‘’Μικρές και μεγάλες αφηγήσεις – Η αφηγηματική ανάλυση των έργων τέχνης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Από το 1995 έως σήμερα είναι βασικός συνεργάτης, υπεύθυνος εκπαιδευτικού προγράμματος και διδάσκει ζωγραφική και σύγχρονες μορφές τέχνης στο Εργαστήρι Τέχνης Χαλκίδας
1993-1998 Ελληνογερμανικό Σχολείο Hellena Καθηγητής Εικαστικών
1993 Κ.Ε.Κ. Ευβοική Ανάπτυξη Καθηγητής Εικαστικών σε παιδιά και ενήλικες Α.Μ.Ε.Α.
2007-2012 Α.Κ.Τ.Ο. Καθηγητής στον τομέα Διακοσμητικές Εφαρμογές
2014 έως σήμερα διδάσκει Ιστορία Τέχνης και εικαστικά στο Art and Psychology Center Αθήνα σε μεταπτυχιακά προγράμματα Εικαστικών Ψυχοθεραπευτών
Έχει οργανώσει διευθύνει και διδάξει σε καλλιτεχνικά εργαστήρια επί σειρά ετών, με πιο σημαντικά τα εργαστήρια του Βόλου και της Καρύστου
Έχει δημοσιεύσει μεθοδολογίες διδακτικής της τέχνης στις εκδόσεις Εικαστική Παιδεία Σεπτέμβρης 2005 ‘’εισαγωγή στην προοπτική’’. Σεπτέμβρης 2006 ‘’Αφιέρωμα στον Keith Haring’’ 2007‘’Ανάγλυφες και ολόγλυφες συνθέσεις’’ Καθώς και σε άλλα έντυπα τέχνης
Ισμήνη Τελιγιορίδου
Η Ισμήνη Τελιγιορίδου γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1990 και μεγάλωσε στην Καστοριά. Έχει αποφοιτήσει από το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. το 2014 με καθηγητή τον Γιάννη Φωκά. Το 2018 ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό «Έρευνα στην Τέχνη και την Δημιουργία» στην Σχολή Καλών Τεχνών του πανεπιστημίου Complutense της Μαδρίτης.
Το 2019 βραβεύτηκε από το Μουσείο Thyssen της Μαδρίτης στα πλαίσια του διαγωνισμού ‘’Versiona Thyssen’’. Έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις, διοργανώσεις και residencies στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στην Θεσσαλονίκη.
Στο έργο της η Ισμήνη Τελιγιορίδου ενδιαφέρεται για κοινωνικά, πολιτιστικά, αισθητικά και ιστορικά ζητήματα. Χρησιμοποιώντας τη ζωγραφική, προσπαθεί να διερευνήσει φόρμες του παρελθόντος, προσθέτοντας σύγχρονα στοιχεία, με σκοπό να πειραματιστεί με διάφορες αισθητικές. Της αρέσει επίσης να συνδυάζει στοιχεία διαφορετικών πολιτισμών έτσι ώστε να αμφισβητήσει στερεοτυπικές βλέψεις πάνω σε δεδομένα ζητήματα. Η ερμηνεία της ιστορίας αποτέλεσε επίσης αντικείμενο έρευνας στο έργο της, στο οποίο συνδυάζει παλιές και σύγχρονες μορφές, με φαινομενικά αντιφάσκουσες και ασύμβατες δομές. Συνδυάζοντας το σύγχρονο με το κλασικό, την ανατολίτικη με την δυτική κουλτούρα, τη φαντασία και την πραγματικότητα, επιχειρεί να πειραματιστεί με διαφορετικές μορφές και να καταλήξει σε ένα συνεκτικό, περιεκτικό και αρμονικό αποτέλεσμα.
Μέσα από τη δουλειά της, θα ήθελε να επιτρέψει στο κοινό να γνωρίσει την παράδοση διαφόρων πολιτισμών και την ιστορία της τέχνης. Η διαδικασία αυτή στοχεύει στο να εισαγάγει το κοινό στην ιστορία της τέχνης μέσα από μια σύγχρονη οπτική γωνία και να εγκαθιδρύσει έναν διάλογο μεταξύ του παρελθόντος και του παρόντος.
Θα ήθελε να καλλιεργηθεί ενδιαφέρον για την ιστορία, τη λογοτεχνία, τη φιλοσοφία και τη μυθολογία διαφόρων πολιτισμών, να προτείνει προβληματισμούς και να δημιουργήσει άλλους τρόπους ανάγνωσης των έργων, συγκρίνοντας διαφορετικά έθιμα, εποχές και παραδόσεις. Επιπλέον, προσεγγίζοντας διάφορα κοινωνικά θέματα παρελθόντων και σύγχρονων πολιτισμών με αντιφατικό τρόπο, το κοινό μπορεί να συζητήσει, να συλλογιστεί και να επανεξετάσει υπάρχουσες ιδέες και αντιλήψεις.
Peter Wiesner « Κάθε μορφή έχει τις δικές της έννοιες»
(σχεδιαστικές προτάσεις επανάχρησης βιομηχανικών κτιρίων).
Στην ιστορία της, η αρχιτεκτονική δημιουργεί συγκροτημένες μεθόδους ανάπτυξης, που στηρίζονται στην ιστορία, την αρχαιολογία και την ιστορία της τέχνης. Στις μεταπολεμικές θεωρίες της αρχιτεκτονικής αναδείχθηκαν ορισμένες ιδιομορφίες σχεδιασμού, που λειτούργησαν ως μεταβατικά σημεία εξέλιξης σε ιστορικά κρίσιμες περιόδους.
Ο Peter Wiesner λαμβάνει υπόψη του τις ομοιότητες και τις διαφορές που βρίσκονται ανάμεσα στις παρελθούσες θεωρίες και στους τρόπους προσέγγισης και τις πρακτικές σύνθεσης της νεότερης αρχιτεκτονικής. Με το έργο του προσεγγίζει τη σύγχρονη θεωρία της αρχιτεκτονικής μέσω της φιλοσοφίας του μετα-στρουκτουραλισμού. Κατευθύνεται προς την εξωτερίκευση και απελευθέρωση των μηχανικών στοιχείων. Προς την επαναδόμηση και των λειτουργιών του κτιρίου. Για αυτόν το κτίριο έχει πολλές λειτουργίες και στο σύνολο του εκφράζεται ως μια άκρως αποτελεσματική μηχανή. Το οίκημα ως χρηστική μηχανή είναι η αφετηρία.
Ο Peter Wiesner λειτουργεί ως ακριβής τεχνικός, που ονειρεύεται μέσα από τα σχέδια που δημιουργεί. Για την τεκμηρίωση του ανασχεδιασμού των βιομηχανικών κτισμάτων ξεκινά από τους λόγους για τους οποίους κτίστηκε ένα κτίριο στην εποχή του, και την σχέση του με την κατασκευή και τη λειτουργία που είχε αρχικά, για να ερμηνεύει την αρχιτεκτονική των κτιρίων. Εξετάζοντας τα στοιχεία που διατίθενται, επιτρέπει την ανασυγκρότηση ερμηνευτικών δομών κα εξελικτικών σχημάτων, τόσο στο λειτουργικό/ πρακτικό ζήτημα, όσο και στο αισθητικό περιεχόμενο.
Ένα αποτελεσματικό παράδειγμα των σχεδιασμών του, είναι οι κινηματογράφοι Zeise (1993) στο Ottensen του Αμβούργου που αντιπροσωπεύουν ένα εξελιγμένο και ταυτόχρονα διασκεδαστικό κινηματογράφο, με ευρύ προγραμματισμό στο μοναδικό περιβάλλον ενός πρώην εργοστασίου που παλαιότερα κατασκεύαζε έλικες πλοίων. Στον σχεδιασμό ενσωματώθηκαν Bars, Cafes, Restaurants και δημιουργικοί χώροι.
Yngvi, ‘’The beauty of decay’’ (φωτογραφία)
Η έρευνα και οι αναζητήσεις της Yngvi στρέφονται προς το υλικό, την ύλη και τα μεταβατική στάδια της φθοράς. Το έργο της δημιουργείται από την άμεση επαφή που έχει η ίδια με την εγκατάλειψη των μεγάλων βιομηχανικών μονάδων.
Στο αρχιτεκτονικό έργο που κατεδαφίζεται, αναδιαρθρώνεται όλη η Δυτική πολιτισμική παράδοση, μετατρέποντας τις αξίες, την κλίμακα και τη συναισθηματική δύναμη του μοντερνισμού. Σε αυτό το πεδίο η Yngvi δρα αυθόρμητα, για να αναπαραστήσει , να αναδημιουργήσει, να αναλύσει. Για να εκφράσει το πραγματικό και το φανταστικό σε μια ενιαία φάση. Παρατηρεί υπομονετικά τη σταδιακή ερείπωση και την εκ νέου ενσωμάτωση των αστικών αυτών υλικών (υπολειμμάτων/απορριμάτων), στη φύση. Ενίοτε παρίσταται στην επανένταξη τους στη κοινωνία, με τον ανασχεδιασμό και την επαναχρησιμοποίησή τους.
Με την οπτική της γωνία σχολιάζει την ομορφιά της φύσης όπως προκύπτει από την ίδια την υποβάθμιση. Στις επιλογές της έδωσε ιδιαίτερη σημασία σε αυτό που εξελίσσεται μετά την καταστροφή και την απόρριψη. Το σημαντικό είναι αυτό που επέρχεται μετά από κάθε χρονική περίοδο. Αυτό που ως μια μετά- εξπρεσιονιστική πρόταση, εμφανίζεται μέσα από τα στάδια της «φυσικής επιλογής» και προσβλέπει στο αισιόδοξο αποτέλεσμα. Τη συνέχιση της ζωής.
Διευρύνοντας τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στη ζωγραφική και την φωτογραφία, εστιάζει στην αέναη ροή των πραγμάτων και στο βασικό αυτονόητο της δομής της ύλης: τη μεταμόρφωση. Δηλώνει μέσα από τη φωτογραφική της ματιά, την ενεργό δράση καθώς και την ύπαρξη ενός αποθέματος ζωτικών ενεργειών, ενσωματωμένων στη φθορά και την αφθαρσία. Δεν υπηρετεί τη ψευδαίσθηση, αλλά παρατηρεί τις υπαρξιακές καταστάσεις και προτείνει την αέναη κοσμογονική μεταμόρφωση της ύλης στον χρόνο.
………………………………………………………………………………………………………………
S-POLIS Gallery. Κολοκοτρώνη 13, Σταυρούπολη, 564 30, πλησίον Μονής Λαζαριστών. Εντός της αυλής του εστιατορίου “Πόρτα Ανοιχτή”. Τηλ επικοινωνίας: 6932202045