“Inner Blossom” έκθεση του Γιώργου Κόκκινου στην Chalkos Gallery

0
270

H Chalkos Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση ζωγραφικής του ζωγράφου Γιώργου Κόκκινου με τίτλο “Inner Blossom” από τις 25 Ιουνίου μέχρι και την 9η Ιουλίου 2024.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Τρίτη 25 Ιουνίου από τις 18:00 έως τις 22:00 στην Chalkos Gallery.

Επίσης, στον χώρο της γκαλερί θα διατίθεται ο κατάλογος της έκθεσης.

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη- Παρασκευή: 18:00 -20:30.
Σάββατο: 11:00 – 14:00
Κυριακή και Δευτέρα: κλειστά

Ακολουθεί το κείμενο που συνέταξε η ιστορικός τέχνης Αικατερίνη Δ. Κούσουλα:

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΚΚΙΝΟΣ
Αμφισβητώντας το Ιδεώδες

Η εικαστική ματιά του Γιώργου Κόκκινου αντλεί ξεκάθαρα από τη δεξαμενή της αρχαίας ελληνικής τέχνης, ως αφετηρία και καταγωγή των επιλεγμένων εικονογραφικών τύπων. Η επιλογή αυτή συνιστά έναν βασικό, σταθερό άξονα των έργων, χωρίς άμεσες αναφορές στις μετέπειτα μεταπλάσεις της, με εξαίρεση κάποια μεμονωμένα στοιχεία σύνδεσης με την βυζαντινή εικονογραφία ή και τη δυτική αναγέννηση, σε συγκεκριμένα θέματα. Στο στιβαρό του αρχέτυπο, το οποίο ο καλλιτέχνης υπηρετεί μέσω της ακαδημαϊκής του καλλιτεχνικής παιδείας, εκκινώντας από τα βασικά της ογκοπλασίας μέσω φωτοσκίασης και προοπτικής και της σύνθεσης με βάση τον χρυσό κανόνα, επιθέτει στη συνέχεια, άμεσα και τολμηρά, τη σύγχρονη τέχνη όσον αφορά στο χρώμα κυρίως και την διαχείριση του εικαστικού χώρου. Οι ενδιαφέρουσες μεικτές εικόνες που προκύπτουν, αποτελούν κατορθωμένα έργα ενός ικανού συνθέτη εικαστικής διαχρονίας.

Αφετηρία του ζωγράφου αποτελεί σχεδόν πάντα η ανθρώπινη μορφή, κυρίως η ανδρική ρωμαλέα φιγούρα με αγαλματικά στοιχεία. Οι αναφορές στην κλασσική τέχνη είναι συνεχείς, στην απόδοση των προσώπων χωρίς βλέμμα, σε κεφαλές που πότε επιστέφονται από άλω, σαν ιδιότυπο φωτοστέφανο ή σαν διάδημα, πότε από ακάνθινο στέφανο ή λουλουδένιο στεφάνι. Το σώμα της μορφής δεν ενδιαφέρει πάντα, εικονίζεται συνοπτικά στα πορτρέτα στο ύψος των ώμων, ενίοτε καταγράφεται σε στάσεις και θέσεις κινημένες, ως τμήμα από κινηματογραφικό πλάνο ή σαν χορευτική πόζα χωρίς ακκισμό, τα χέρια όταν εικονίζονται αποκτούν σημασία, είτε μέσα από εκφραστικές χειρονομίες είτε μέσω του ακρωτηριασμού τους.

Συνολικά, οι μορφές κυριαρχούν μονήρεις στο χώρο τους, τον ορίζουν κεντρικά, σπάνια συνοδευόμενες από δεύτερες, είτε αλλότριες είτε ως ίδιους αντικατοπτρισμούς. Αποτελούν περιορισμένα κλειστά σύνολα, με αναγνωρίσιμα συχνά κάποια από τα ατομικά τους χαρακτηριστικά όταν αφορά στις προσωπογραφίες, ενώ στις ολόσωμες μορφές το πρόσωπο χάνεται, γίνεται φασματικό, δίνοντας τη σκυτάλη της έμφασης σε άλλα, σωματικά χαρακτηριστικά, όπως η ανατομία και η κίνηση. Ενίοτε η μορφή, κεντρική πάντα, ενσωματώνεται ή ανακύπτει από το αχανές φόντο.

Οι μορφές συνοδεύονται από σύμβολα, έμβια όπως το άλογο ή και μη, κάποτε αποτελούν οι ίδιες σύμβολα, όπως εκείνο του ανθρώπου-ίππου ή του Μινώταυρου. Τις ακολουθούν αινιγματικά δίασημα, στοιχεία γραμμικά και πολυάκτινα, ήλιοι, κύκλοι και γεωμετρικά σχήματα, γραμμές και μοτίβα γραφιστικού τύπου, που με την ευθεία τους συνιστούν ιδεογράμματα άγνωστης γλώσσας, επίθετες σημειώσεις από το Μέλλον και εγγραφές προερχόμενες από το προσωπικό σημειωματάριο του καλλιτέχνη.

Στο μοναδικό τοπίο της έκθεσης, βήμα προς την κατάλυση της φόρμας προς καθαρά αφαιρετική διατύπωση, ενδεχομένως ανακοινώνεται μια επόμενη μέρα της εικαστικής αναζήτησης του Γιώργου Κόκκινου.

Στον προσεκτικά σχεδιασμένο κόσμο της υποδομής του εικαστικού έργου, έρχεται στη συνέχεια να εφορμήσει το Σήμερα με τον τρόπο του χρώματος. Αν το θέμα αποτελεί τον κορμό του έργου, το χρώμα είναι το φύλλωμά του. Είναι η ψυχή του καλλιτέχνη, που επενδύεται στο θέμα νοηματοδοτώντας το.

Το χρώμα του καλλιτέχνη είναι βροχή πάνω από τα πράγματα, σκέψεις μεταγραμμένες σε χρωματικές ποιότητες, το εσώτερο φως. Εμφανίζεται άναρχο, αν και σοφά τοποθετημένο μετά από μελέτη, στον εικαστικό χώρο. Η παλέτα του ζωγράφου δεν φείδεται έντασης αποχρώσεων καθαρών χρωμάτων, που εφαρμόζονται άλλοτε σε φαρδιές πινελιές impasto για αποτέλεσμα σχεδόν αναγλυφικό, άλλοτε με ποιότητα ακουαρέλας για υδαρή υφή της εικόνας, άλλοτε με κοφτές πινελιές που φτάνουν να γίνουν pixels, όχι άνευ λόγου, άλλοτε σε ξεκάθαρα σχήματα όπως στιγμές. Κάποτε συνδυάζονται μεικτές τεχνικές, ενσωματώνοντας στοιχεία γραφιστικής, πάντα ως συμπληρωματικά και όχι ως κυρίαρχα, καθώς πρόκειται για έργα ζωγραφικής και όχι γραφιστικής τέχνης.

Το χρώμα καθορίζει εν τέλει την εικόνα του πίνακα, επεμβαίνει καταλυτικό και αμφισβητεί το Ιδεώδες, τινάζοντάς το στον αέρα όπως αποστασιοποιείται και αποσπάται από το δεδομένο, διατυπώνοντας έγχρωμα ερωτήματα.

Το χρώμα είναι το όχημα του καλλιτέχνη για να εκφράσει τον εσωτερικό του κόσμο, καταστρέφοντας με αγάπη την φόρμα που ο ίδιος κατασκεύασε με επιμέλεια, αυτοαναιρούμενος σε μια διαρκή προσπάθεια αυτοκαθορισμού μέσω του αντι-κειμένου. Ιδιαίτερα στις προσωπογραφίες, ακόμα και τις πιο εικονιστικές, είναι ξεκάθαρη η ανήσυχη στάση του έναντι της καθορισμένης μορφής, η διάθεσή του να την ακυρώσει προκειμένου να βρει την εσωτερική της σύσταση. Και βέβαια, ο τελικός του στόχος είναι μέσω της ταύτισης, η αναζήτηση της δικής του εσωτερικής αλήθειας.

Έτσι, οι μορφές υφίστανται χρωματική κατάτμηση, ανατέμονται σε υποπεριοχές καθαρού χρώματος, ανακρίνονται χωρίς έλεος και κάποτε εκρήγνυνται, βγαίνουν από τα όριά τους λιώνοντας το περιβάλλον τους από την λάμψη της έκρηξης και ο πίνακας επιτέλους ενοποιείται εισάγοντας το περιβάλλον στη μορφή, μια υποχρεωτικά βίαιη αλλά λυτρωτική διαδικασία. Μετά την αποκατάσταση της ένδον ισορροπίας, το δράμα του κάθε πίνακα ολοκληρώνεται, οδηγώντας αναπόφευκτα στην κάθαρση, όχι ως απάντηση στο βασικό ερώτημα αλλά ως απεικόνιση συγκεκριμένων ψυχικών δονήσεων.

Ακολουθεί η σιωπηλή συνομιλία των άρρηκτων δύο, του καλλιτέχνη και του έργου του, διάλογος που γίνεται πολυφωνικός όσο οι θεατές τους πολλαπλασιάζονται.

Αικατερίνη Δ. Κούσουλα
Ιστορικός Τέχνης

 

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΚΚΙΝΟΣ


Πτυχιούχος Σχολής Καλών Τεχνών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου , Τμήμα εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών ( καθηγητής Κυριάκος Μορταράκος ). 5 ετη σπουδών, αποφοίτηση το έτος 2015

Πτυχιούχος Σχολής Καλών Τεχνών Saint Etienne Γαλλίας. Diplome Nationale des Artes Plastiques (D.N.A.P.) Ecoles des Beaux Arts Saint Etienne, France. 3 ετη σπουδών Αποφοίτηση το έτος 2003
Μέλος του ΣΚΕΤΒΕ ( ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ)ετος ιδρύσεως 1983

Σπουδή ” ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ” (Κάρβουνο, Μολύβι, Χρώμα) στο εργαστήριο σχεδίου “ΣΑΒΒΑΣ ΠΟΥΡΣΑΝΙΔΗΣ ” Με δασκάλους: Σάββας Πουρσανίδης , Νικόλαος Ντούμας 1998-1999 – 2000

– Ατομική έκθεση με τίτλο : GIORGOS KOKKINOS – TWO DIMENSIONAL GOTHIC / στο “ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ” / ΑΘΗΝΑ. Επιμελήτρια η Καθηγήτρια Α.Π.Θ. κα.Ρεγγίνα Αργυράκη. Αθήνα / 21 Ιανουαρίου 2015 – 28 Φεβρουαρίου 2015 (η εκθεση πηρε παράταση μέχρι 15 Μαρτίου).

– Συμμετοχή με VIDEO ART (Δημιουργία VIDEO ART με εικαστικό υλικό ). στους ΣΤΥΛΟΥΣ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΙΟΥ ΔΙΟΣ / ΑΘΗΝΑ.Μουσικό – εικαστικό δρώμενο – παράσταση προς τιμήν του φιλοσόφου PETER SINGER. Συνεργασία με τον συνθέτη Ελευθέριο Καλκάνη. Επιμελήτρια η Καθηγήτρια Α.Π.Θ. κα.Ρεγγίνα Αργυράκη. Αθήνα / 23 Μαίου 2015.

– Συμετοχή με έργο VIDEO ART με τίτλο: “ΕNTΕΛΕΧΕΙΑ” ΣΤΟ ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ” Το video προβλήθηκε στα αρχαία κτισματα του ωδείου . Αθήνα / 09 Ιουλίου 2016.

– Συμμετοχή με δύο έργα (digital art/ mixed media) διαστάσεων 100χ80 εκ. / σε ομαδική έκθεση στην Πινακοθήκη Βογιατζόγλου , Αθήνα. Τίτλος έκθεσης ” Δυνατότητα διαλόγων ” : Διάρκεια 24/04/2017 έως 17/06/2017 Επειτα απο επιλογή του καθηγητή του τμήματος Καλών Τεχνών Α.Π.Θ, Κυριάκου Μορταράκου.

– Συμμετοχή με δύο έργα (80χ80εκ.) (ακρυλικά σε καμβά) στην ομαδική έκθεση στην GALLERY GOVEDAROU /Τίτλος έκθεσης ” Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΩΝ , επιμέλεια έκθεσης: Νικολένα ΚαλαΪτζάκη : Διάρκεια 2.12.22 εως 16.12.22

– Αρθρο και συνέντευξη στην εφημερίδα Τύπος Θεσσαλονίκης για τη συμμετοχή στην έκθεση «η δυναμική των χρωμάτων»

– Συμμετοχή με το έργο ‘ΤΕΡΨΙΜΒΡΟΤΟΣ’ 1,30εκ χ 95εκ (μικτή τεχνική / ακρυλικά σε καμβά) στην ομαδική έκθεση στην GALLERY GOVEDAROU Τίτλος έκθεσης ” Τελευταίο Σύνορο του Ανθρώπου.Η πνοή του Θεού…Σύμπαν / 10 έως 27 Ιανουαρίου 2023 στη Govedarou ART Gallery / Θεσσαλονίκη

– Συμμετοχή με δύο έργα ‘Tameless soul’ και “ Panthera spelaea’ διαστάσεων 100χ80 εκ. υλικο: Ακρυλικά σε καμβά / Στην ομαδική OPEN ART στη γκαλερί ART NUMBER 23 GALLERY / Αθήνα – Θησσείο . από τις 27 Ιανουαριου 2023 εως τις 3 Ιανουαρίου 2023.

– Συμμετοχή με το έργο ‘RUINS OF THE BIPOLAR LORDS’ 1,30εκ χ 95εκ (μικτή τεχνική / ακρυλικά σε καμβά) στην ομαδική έκθεση στην GALLERY GOVEDAROU Τίτλος έκθεσης ‘ΑΕΡΑΣ, ΦΩΤΙΑ, ΝΕΡΟ, ΓΗ’ / 2 έως 22 Φεβρουαρίου 2023 στη Govedarou ART Gallery / Θεσσαλονίκη

– Συμμετοχή με τρία έργα διαστάσεων 100Χ150 ΕΚ. / Ακρυλικά σε καμβά 1.TITLE: Pray For Me My Deer 2.TITLE: Agonistes 3.TITLE: Fallen Lords στην ομαδική έκθεση στην ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ- ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ‘ΗΛΙΟΣ’ / ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / Τίτλος έκθεσης ‘ΜΕ ΜΙΑ ΒΟΥΚΕΝΤΡΑ’ / 11 έως 24 Φεβρουαρίου 2023 .Επιμέλεια :Γιάννης Αργυριάδης, Μαρία Δελλαπόρτα

– Συμμετοχή με το έργο ‘APROSOPOS’ 100εκ χ 80εκ (ακρυλικά σε καμβά) σε ομαδική έκθεση στo ΙΔΡΥΜΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΣΙΧΡΙΤΖΗ / ΑΘΗΝΑ/ / 17 έως 25 Φεβρουαρίου 2023 , «ΤΡΑΥΜΑΤΑ: Το πιο ΒΑΘΥ σου ΤΡΑΥΜΑ» Οργάνωση & Επιμέλεια Έκθεσης: Νικολένα Καλαϊτζάκη

– Συμμετοχή με τo έργo ” QUEEN OF THE WAX SOULS (100χ100εκ.) (ακρυλικά σε καμβά) στην ομαδική έκθεση στην GALLERY GOVEDAROU /Τίτλος έκθεσης ” Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΠΟΡΤΡΕΤΟΥ Ν3 , επιμέλεια έκθεσης: Νικολένα ΚαλαΪτζάκη : Διάρκεια 31 Μαρτιου 2023 εως 21 Απριλίου 2023

– P GALLERY/ ΑΘΗΝΑ – ΣΚΥΡΟΣ/ Συμμετοχή και έναρξη συνεργασίας με 3 ζωγραφικα εργα( ακρυλικα σε καμβα) και ένα μικτης τεχνικης και κολαζ με τη P Gallery στη Σκύρο . τα έργα εκτέθηκαν εντος της γκαλερι από τις 1 Ιουλιου εως τη 1 Οκτωβριου 2023.

– CHALKOS GALLERY – MIRAGGIO hotel / Συμμετοχή και έναρξη συνεργασίας με 2 ζωγραφικα εργα( ακρυλικα σε καμβα) και 2 μικτης τεχνικης ψηφιακο κολαζ και ακρυλικα με τη Chalkos Gallery στο MIRAGGIO HOTEL . τα έργα εκτεθηκαν εντος της γκαλερι και σε χωρους του ξενοδοχείου από τις 1 Ιουλιου εως τη 20 Οκτωβριου 2023.

– CHALKOS GALLERY / Συμμετοχή και έναρξη συνεργασίας με 4 ζωγραφικα εργα( ακρυλικα σε καμβα) με τη Chalkos Gallery και τον Κώστα Παρχαρίδη. τα έργα εκτεθηκαν εντος της γκαλερι από τις 11 Ιουλιου εως τη 1 Νοεμβρίου 2023.

– CHALKOS GALLERY σε συνεργασια με το SKETBE (ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ) Συμμετοχή με 4 εργα (Λαδι σε καμβα) στην ομαδική έκθεση μινιατούρας του ΣΚΕΤΒΕ. Διαρκεια 18-12-2023 εως 7-1-2024

-ART THESSALONIKI 2024 / συμμετοχή με το ΣΚΕΤΒΕ με το εργο: SOUL VESSEL / 40X50 / μικτή τεχνική.

-ETHΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΣΚΕΤΒΕ / VILLA BIANCA / 28 IOYNIOY 2024 , συμμετοχή με το έργο Pray For Me My Deer / 150Χ100 / ακρυλικά σε καμβά

Chalkos Gallery: Ιουστινιανού 21, Θεσσαλονίκη.
E. kparcharidis@yahoo.gr
Fb: chalkos gallery
T: 2310230763

 

 

 

 

Προηγούμενο άρθροΈκθεση φωτογραφίας και ποίησης στην Chalkos Gallery
Επόμενο άρθροΟμαδική έκθεση ζωγραφικής και φωτογραφίας στην S-POLIS Gallery
Τι είναι το thinkfree; Καλή ερώτηση. Μια παρέα, έτσι ξεκίνησε κι έτσι συνεχίζει, που θέλει να ποστάρει χωρίς περιορισμούς ό,τι την ευχαριστεί. Ό,τι γράφει ή ό,τι διαβάζει. Στο thinkfree δίνουμε το λόγο στους ανθρώπους του πολιτισμού μέσα από τη δραστηριότητά τους, αναδεικνύουμε νέα πρόσωπα με κοινό χαρακτηριστικό τη θετική σκέψη (think positive) και τη δημιουργικότητα σε κάθε τομέα και χώρο (πολιτιστικό, επιχειρηματικό, επιστημονικό κ.ά.), φιλοξενούμε ελεύθερα (write free) τεκμηριωμένες απόψεις για θέματα πολιτικής πολιτισμού, πολιτικής και κοινωνίας, οικολογίας και αστικού περιβάλλοντος, αρχιτεκτονικής και υγιεινής ζωής. Το thinkfree είναι κι ένα διπλό πείραμα: σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων που το στηρίζουν, αλλά και δημιουργίας ενός no budget ηλεκτρονικού περιοδικού (e-magazine). Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο ότι μακροημερεύουμε χωρίς δυσκολία! Με σεβασμό και εκτίμηση, με αγάπη γι' αυτό που κάνουμε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.