Βόλτα στην επιχειρηματική Θεσσαλονίκη

0
609

Επιχειρηματική Θεσσαλονίκη | της Λιάνας Αλεξανδρή

Υπό τη σκιά της πανδημίας που σημειώνει πρωτοφανή νούμερα στη Θεσσαλονίκη διαμορφώνεται και το οικονομικό σκηνικό στην πόλη, με τον εμπορικό κόσμο να ζει ένα καθημερινό θρίλερ – νέα περιοριστικά μέτρα, έλεγχοι για Πιστοποιητικά και  rapid στην είσοδο των καταστημάτων, ουρές στα φαρμακεία για ένα γρήγορο τεστ από τη νεολαία – που δεν εμβολιάζεται μεν,  δεν θέλει να στερηθεί την έξοδο του Σαββατοκύριακου , δε.

Προσπαθώ να μπω στην ψυχολογία του ανθρώπου  που ταλαιπωρείται κάθε δύο –τρεις μέρες σε ουρές για ένα rapid για να πάει στη δουλειά του, στην αγορά, στην καφετέρια, στη Δημόσια Υπηρεσία, πληρώνοντας από την τσέπη του 20 -30 ευρώ /εβδομάδα,  ήτοι 80-120 ευρώ /μήνα – αλήθεια πόσοι είναι αυτοί που μπορούν χωρίς πρόβλημα να εκταμιεύουν αυτά τα ποσά κάθε μήνα;

Κι όλα αυτά για να μην κάνει το εμβόλιο. Που στο κάτω- κάτω θα του εξασφαλίσει και την υγεία του.  Όταν έχει ο ίδιος εμβολιάσει τα παιδιά του με 12-15 εμβόλια, των οποίων την προέλευση ούτε γνωρίζει , ούτε ρωτάει, όταν καταναλώνει μετά μανίας ότι φάρμακο βρει μπροστά του, χωρίς να νοιάζεται για τις παρενέργειες.

Αρνείται όμως να εμβολιαστεί, φθάνοντας – κάποιοι εξ αυτών – μέχρι την άρνηση της διασωλήνωσης και το θάνατο.

Αδυνατώ να το κατανοήσω, σηκώνω τα χέρια ψηλά.

Είναι θέμα άγνοιας, παραπληροφόρησης,  εμμονών, μιας ιδιότυπης πολιτικής διαμαρτυρίας ; Ή γενικότερα θέμα Παιδείας; Και γιατί η Βόρεια  Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια στους αρνητές σε σχέση με τη Νότια, και γιατί η Ανατολική Ευρώπη (και τα Βαλκάνια) το ίδιο σε σχέση με τη Δυτική Ευρώπη; Τυχαίο είναι; Ας μην προχωρήσουμε παραπέρα το συλλογισμό, επικίνδυνα τα μονοπάτια…

Τhessaloniki Summit

Κυρίαρχο θέμα στον επιχειρηματικό κόσμο αυτόν το μήνα το Thessaloniki Summit 2021, που συνδιοργάνωσαν ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) και το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας στο ξενοδοχείο Porto Palace. Με περισσότερους από 100 ομιλητές και ομιλήτριες, μεταξύ των οποίων διπλωμάτες, υπουργοί και υφυπουργοί, στελέχη κοινοτικών οργανισμών και επιχειρηματίες και κεντρική θεματολογία την οικονομία των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης, την ανάκαμψη των οικονομιών από την πανδημία, επενδύσεις, τεχνολογία και ψηφιακός μετασχηματισμός το Summit συγκέντρωσε , όπως πάντα, λαμπερές παρουσίες –  όχι όμως πρωθυπουργούς και αρχηγούς κρατών και σημαντικά μικρότερη προσέλευση, προφανώς λόγω έξαρσης της Πανδημίας στην ευρύτερη περιοχή.

Ο άξονας της συνεργασίας  ΕΕ – Βαλκανίων, ο ρόλος της ΕΕ, των ΗΠΑ και της Ρωσίας στα δυτικά Βαλκάνια, οι εξελίξεις στην Τουρκία, οι κεφαλαιαγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, η πορεία των ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα, το Ταμείο Ανάκαμψης, η συνεισφορά των τραπεζών στην ελληνική οικονομία και οι θέσεις εργασίας εν μέσω της διαδικασίας της Ανάκαμψης ήταν μερικά από τα θέματα που συζητήθηκαν την πρώτη μέρα του Συνεδρίου, ενώ τη δεύτερη μέρα η θεματολογία περιελάμβανε τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Πολιτικής Προστασίας και το rescEU, την απολιγνιτοποίηση της ελληνικής οικονομίας και τις επενδυτικές ευκαιρίες στη Μακεδονία, το μέλλον της Γεωργίας στη μεταπανδημική εποχή, τις αναπτυξιακές προοπτικές στις Περιφέρειες της Βόρειας και Δυτικής Ελλάδας, το ελληνικό οικοσύστημα καινοτομίας,  την προοπτική της Βόρειας Ελλάδας ως Κέντρου Μεταφορών και logistics, τον ρόλο των Περιφερειών και των Πόλεων στην ανάπτυξη, και τη συνεισφορά του Ταμείου Ανάκαμψης στην Ψηφιοποίηση της Δημόσιας Διοίκησης, την Υγεία και τον Τουρισμό.

Μεταξύ των διακεκριμένων ομιλητών, οι υπουργοί Άδωνις Γεωργιάδης,  Κωστής Χατζηδάκης, Χρήστος Σταϊκούρας, Κυριάκος Πιερρακάκης, Χρήστος Στυλιανίδης, Κώστας Καραμανλής, Σπήλιος Λιβανός, Βασίλης Κικίλιας, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας, ο υφυπουργός Έρευνας και Τεχνολογίας Χρίστος Δήμας, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θεόδωρος Σκυλλακάκης, οι πρέσβεις  των ΗΠΑ Τζέφρι Πάιατ, του Ισραήλ Γιόσι Αμράνι και της Τουρκίας Μπουράκ Οζούγκεργκιν, ο πρώην πρέσβης της Ελλάδας στην Ουάσιγκτον, Αλέξανδρος Μαλλιάς, ο Μόνιμος Εκπρόσωπος της Ρωσίας στην ΕΕ, Βλαντίμιρ Σιζόφ, οι πρόεδροι της Εθνικής Τράπεζας, Γκίκας Χαρδούβελης, της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας, Αθηνά Χατζηπέτρου και της Παρευξείνιας Τράπεζας, Ντμίτρι Πάνκιν, ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), Γιώργος Πιτσιλής, οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι των Χρηματιστηρίων της Αθήνας, της Κύπρου, του Βελιγραδίου και της Βουλγαρίας, η Πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, ο πρώην Κοινοτικός Επίτροπος Δημήτρης Αβραμόπουλος, ο πρώην αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Ευάγγελος Βενιζέλος, ο πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, Νικόλαος Μπακατσέλος, ο πρύτανης του ΑΠΘ Νίκος Παπαϊωάννου, ο πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης Δημήτρης Τζοβάρας, δήμαρχοι, αντιπεριφερειάρχες και εκπρόσωποι Περιφερειών, υψηλόβαθμα στελέχη Πολυεθνικών Επιχειρήσεων, όπως Α. Τσιμπούκης (Διευθύνων Σύμβουλος CISCO Ελλάδας, Κύπρου, Πορτογαλίας και Μάλτας), Α. Ξηρόκωστας (Διευθύνων Σύμβουλος της SAP για Ελλάδα, Κύπρο & Μάλτα), Β. Καφάτος (εταίρος Deloitte), Ν. Γκαρμπόλντι (επικεφαλής του πρώτου hub της Pfizer στη Θεσσαλονίκη), Π. Αποστολίδης (Γεν. διευθυντής AbbVie Pharmaceuticals SA) και πολλοί  έλληνες επιχειρηματίες.

ΣΕΒΕ: Νέο ρεκόρ στις εξαγωγές

Σε επίπεδα ρεκόρ κινήθηκαν οι ελληνικές εξαγωγές και τον Σεπτέμβριο του 2021 με τις επιδόσεις μας στο 9μηνο του 2021 να ξεπερνούν κάθε προηγούμενο, καθώς ήταν αυξημένες κατά €6,2 δις συγκριτικά με το 9μηνο του 2020 και κατά €3,3 δις συγκριτικά με το 9μηνο του 2019, υπερκαλύπτοντας, αφενός τις απώλειες που σημειώθηκαν εξαιτίας της εξάπλωσης της πανδημίας και ξεπερνώντας, αφετέρου, κατά πολύ τις επιδόσεις του 2019 – χρονιά η οποία αποτέλεσε ορόσημο λόγω των υψηλών επιδόσεων.

Τα παραπάνω, και σε συνδυασμό με την εξίσου σημαντική αύξηση των εξαγωγών χωρίς τα πετρελαιοειδή (€3,4 δις, δηλαδή 19,2%), αποδεικνύουν ότι το 2021 οδεύουμε προς μία επίδοση-ρεκόρ όλων των εποχών και ότι η εξωστρέφεια των επιχειρήσεων μπορεί -και πρέπει- να αποτελέσει το επίκεντρο της ανάκαμψης στη μετά-κορωνοϊού εποχή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή και επεξεργάστηκε το Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών (ΙΕΕΣ) του ΣΕΒΕ, οι ελληνικές εξαγωγές διαμορφώθηκαν στο ποσό των €3.696,3 εκατ. το Σεπτέμβριο του 2021, έναντι €2.581,5 εκατ. το Σεπτέμβριο του 2020 και €2.860,1 εκατ. το Σεπτέμβριο του 2019, με τις διαφορές να ανέρχονται σε €1.114,8 εκατ. (δηλαδή 43,2%) και €836,2 εκατ. (δηλαδή 29,2%) αντίστοιχα. Οι εισαγωγές ήταν, επίσης, αυξημένες κατά €1.574,4 εκατ. (37,2%) συγκριτικά με το Σεπτέμβριο του 2020 με αποτέλεσμα να διαμορφωθούν σε €5.807,5 εκατ.

Ανοδικά κινήθηκαν οι εξαγωγές όλων των επιμέρους κλάδων, όπως αυτοί κατηγοριοποιούνται σύμφωνα με την Τυποποιημένη Ταξινόμηση του Διεθνούς Εμπορίου (SITC). Αναλυτικά, αύξηση εξαγωγών κατέγραψαν τα βιομηχανικά (€904,1 εκατ., δηλαδή 25,1%), τα τρόφιμα (€390,6 εκατ., δηλαδή 9,9%), τα χημικά (€587,9 εκατ., δηλαδή 16,2%), τα μηχανήματα-οχήματα (€471,7 εκατ., δηλαδή 20,4%), τα διάφορα βιομηχανικά προϊόντα (€357,6 εκατ., δηλαδή 20,2%), οι πρώτες ύλες (€377,0 εκατ., δηλαδή 45,5%), τα ποτά και καπνά (€95,3 εκατ., δηλαδή 15,8%), τα λίπη και έλαια (€146,8 εκατ., δηλαδή 36,4%) και τα μη ταξινομημένα προϊόντα (€33,8 εκατ., δηλαδή 10,1%).

ΕΒΕΘ: Ημερίδα για την κατοχύρωση των δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας σε χημικές εφαρμογές

Διαδικτυακή ημερίδα με θέμα: «Κατοχύρωση δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας- Διπλώματα ευρεσιτεχνίας σε χημικές εφαρμογές» συνδιοργάνωσαν η Ένωση Ελλήνων Χημικών – Περιφερειακό Τμήμα Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης,

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης αναπτύχθηκαν θέματα που σχετίζονται με τη βιομηχανική ιδιοκτησία βιολογικών φαρμάκων, την ευρεσιτεχνία ως εργαλείο παραγωγής υπεραξίας, τις πατέντες, καθώς και νομικά ζητήματα που αναφύονται κατά την καταχώρηση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας σε χημικές εφαρμογές.

Αισιοδοξία για τον ελληνικό Τουρισμό από Philoxenia και Hotelia

Αισιόδοξο μήνυμα πως ο ελληνικός τουρισμός ανθίσταται στον κορωνοϊό έστειλαν οι εκθέσεις Philoxenia και Hotelia, που πραγματοποιήθηκαν στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο της HELEXPO.

Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της HELEXPO, Κυριάκος Ποζρικίδης, οι συμμετοχές  φέτος ήταν μειωμένες κατά περίπου 25% σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση, προ covid 19. Ωστόσο, παρά τη δύσκολη συγκυρία που διανύουμε, οι δύο εκθέσεις φιλοξένησαν 235 εκθέτες από 12 χώρες, και ειδικότερα από Ελλάδα, Πολωνία, Κύπρο, Αρμενία, Πορτογαλία, Βιετνάμ, Ινδία, Αζερμπαϊτζάν, Λουξεμβούργο, Ιορδανία, Ιράκ και Ηνωμένο Βασίλειο, πραγματοποιήθηκαν  2.500 προγραμματισμένα ραντεβού μεταξύ hosted buyers, ένα τουριστικό συνέδριο καθώς και σειρά εκδηλώσεων. Τιμώμενος δήμος ήταν η Επίδαυρος, ένας από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας.

Επίσης έγινε γνωστό ότι συζητήθηκε με την αεροπορική εταιρεία Emirates η πιθανότητα της αεροπορικής σύνδεσης του Ντουμπάι με τη Θεσσαλονίκη, μετά και την επιτυχία των αεροπορικών δρομολογίων Ντουμπάι – Αθήνα – Νέα Υόρκη

Ρroject Alexandrou Chora από τον όμιλο “KourtidisGroup” στο Οφρύνιο

Η επίσημη παρουσίαση του νέου μεγάλου project του ομίλου Κουρτίδη, το Alexandrou Chora, πραγματοποιήθηκε  στο πλαίσιο της έκθεσης Philoxenia. Ένα όραμα του οποίου η υλοποίηση έχει ήδη ξεκινήσει.

Πρόκειται για ένα μοναδικό τουριστικό συγκρότημα σε ιδανική περιοχή δίπλα στη θάλασσα, στην παραλία Οφρυνίου (CostaOfrynio) στο δυτικό άκρο του νομού Καβάλας και απόλυτα εναρμονισμένο με το φυσικό περιβάλλον. Μέσα σε μία έκταση 175.000 τ.μ,  το συγκρότημα  είναι χωρισμένο σε 4 διαφορετικές ενότητες. Συνολικά περιλαμβάνει τη δημιουργία 2 ξενοδοχείων, ενός Village και ενός θεματικού πάρκου.

Τα πρώτα έργα ξεκινούν άμεσα με τη δημιουργία του πολυτελέστατου Alexandrou Chora Resort σε 25 στρέμματα έκταση, με 61 πολυτελείς κατοικίες (46 σπίτια και 15 μεζονέτες) και με συνολικά 157 κλίνες.

Στην επόμενη φάση θα υλοποιηθεί η υπερσύγχρονη μονάδα Alexandrou SPA Hotel, με 150 κλίνες και όλες τις παροχές ευεξίας, spa, μονάδες θεραπευτικής χαλάρωσης, σωματικής και πνευματικής αναζωογόνησης.

Ταυτόχρονα, στη δεύτερη φάση, θα ξεκινήσει και η δημιουργία του Alexadrou Chora Village, ενός «πράσινου», «έξυπνου» και πρότυπου για τα Ελληνικά δεδομένα οικισμού, με 200 πολυτελείς κατοικίες σε έκταση 26,000 τ.μ. Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στους κοινόχρηστους χώρους, στο πράσινο, στις πλατείες, τα πάρκα, τις παιδικές χαρές, ενώ στη βασική φιλοσοφία περιλαμβάνεται επιπλέον και η δημιουργία ιατρείου, καταστημάτων αγοράς, εστίασης κλπ.

Η  4η ενότητα περιλαμβάνει σε έκταση 40.000 τ.μ τη δημιουργία του Alexander Themepark, ενός μεγάλου θεματικού πάρκου που θα προσελκύσει εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες και που θα αναδείξει την ευρύτερη περιοχή μέσα από τον ιστορικό πλούτο που διαθέτει, τα απίθανα αρχαιολογικά ευρήματα και την παγκόσμια ισχύ του ονόματος του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Ο στεγασμένος χώρος του θεματικού πάρκου θα είναι συνολικά 1.800 τ.μ., ενώ μεγάλο τμήμα του θα αναπτυχθεί στον ειδικά διαμορφωμένο και θεματοποιημένο εξωτερικό χώρο. Το σχεδιασμό του θεματικού πάρκου έχει αναλάβει και ολοκληρώνει το επόμενο διάστημα, η Dream Workers, μια κορυφαία σε ευρωπαϊκό επίπεδο εταιρία, που έχει κατασκευάσει τα μεγαλύτερα και πιο πετυχημένα θεματικά πάρκα στην Ελλάδα. Αντίστοιχα και η επιστημονική ομάδα, απαρτίζεται από κάποιους εκ των σπουδαιότερων Ελλήνων καθηγητών και ιστορικών.

Στο project συμπεριλαμβάνεται ακόμη η δημιουργία μεγάλων πάρκινγκ (ΙΧ και λεωφορείων) καθώς και αθλητικές εγκαταστάσεις με γήπεδα τένις, 5Χ5, προπονητήρια κλπ.

Ο πρόεδρος του ομίλου, Νίκος Κουρτίδης, δήλωσε απόλυτα ικανοποιημένος για την εξέλιξη του έργου και τόνισε ότι το καλοκαίρι του 2023 αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το Alexandrou Chora Resort, ενώ το συνολικό κόστος επένδυσης θα φτάσει τα 65 εκατομμύρια ευρώ. Επεσήμανε ακόμη ότι 750 θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν κατά τη διάρκεια εξέλιξης των εργασιών όλου του project και 250 μόνιμες θέσεις εργασίας θα ανοίξουν κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.

Η αντιπρόεδρος του ομίλου Κωνσταντίνα Δημητρόβα εκτίμησε πως η ολοκλήρωση του Alexandrou Chora θα αλλάξει τα δεδομένα στην ευρύτερη περιοχή. Παρουσίασε όλη τη δομή των εταιρειών της KourtidisGroup, τονίζοντας τη συμβολή τους στη γενικότερη ανάπτυξη της Παραλίας Οφρυνίου.

Εξειδικευμένες πληροφορίες για τους τομείς αρμοδιότητάς τους έδωσαν ο Καθηγητής Πολεοδομικού Σχεδιασμού Κωνσταντίνος Λαλένης, ο αρχιτέκτονας του project Κώστας Πουλόπουλος και η Πολιτικός Μηχανικός Νικολέτα Πεχλιβάνη.

Νέα ξενοδοχειακή μονάδα στον Άγιο Ιωάννη Σιθωνίας

To Μάϊο του 2022 θα ανοίξει τις πύλες του το πεντάστερο ξενοδοχείο που υλοποιεί η Μεντεκίδης Κατασκευαστική στη Χαλκιδική.

Η νέα ξενοδοχειακή μονάδα, στον Άγιο Ιωάννη Σιθωνίας, αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου project, με την κατασκευή και τουριστικού χωριού.  Φορέας της επένδυσης -ύψους 50 εκατ ευρώ – είναι η «Ακτή Αγίου Ιωάννη Αναπτυξιακή και Τουριστική Α.Ε.» με το ξενοδοχείο να υλοποιείται μέσω του αναπτυξιακού νόμου, ενώ έχει ήδη, κλειστεί συμφωνία με μεγάλη ελληνική εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων.

Σημειώνεται πως το ξενοδοχείο, δυναμικότητας 500 κλινών αναπτύχθηκε σε έκταση 65 στρεμμάτων, διαθέτει εμβαδόν περίπου 13.000 τμ, θέσεις στάθμευσης, αλλά και πισίνες συνολικής επιφάνειας περίπου 3.000 τμ. Το συγκρότημα, αποτελείται από ένα κεντρικό τριώροφο κτήριο και «συστάδες» διώροφων κτισμάτων τύπου μπανγκαλόου καθώς και κάποια βοηθητικά κτήρια (ταβέρνα, beach bar κλπ).

Η συνολική έκταση των 267 στρεμμάτων στην οποία υλοποιείται το project  χωρίζεται σε τρεις επιμέρους ζώνες.

Στη Ζώνη Ι βρίσκεται το πολυτελές ξενοδοχείο.

Στη Ζώνη ΙΙ θα δημιουργηθεί τουριστικό χωριό, σε έκταση περίπου 125 στρεμμάτων. Θα περιλαμβάνει 150 κατοικίες τουλάχιστον 200 τ.μ. η καθεμία.

Στη Ζώνη ΙΙΙ, με έκταση 51 στρεμμάτων περίπου, θα υπάρξουν παρεμβάσεις ήπιας αναψυχής.

 

Σημαντικά τα οικονομικά οφέλη από τα  film offices των Περιφερειών- Eνισχυμένη η Θεσσαλονίκη ως προορισμός

Νεα κινηματογραφική παραγωγή ξεκινά το 2022 στη Θεσσαλονίκη. Η ιστορία της ταινίας θα εκτυλίσσεται με φόντο την πόλη και θα αποτυπώνει τις ομορφιές της. Αλλωστε, στη Θεσσαλονίκη, που εξελίσσεται σε ελκυστικό προορισμό για το Χόλιγουντ, αναμένεται να γυριστούν συνολικά τέσσερις ταινίες το 2022 – σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα.

Η είδηση για τη νέα ταινία έγινε γνωστή, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με θέμα «Οι κινηματογραφικές παραγωγές ως μοχλός ανάπτυξης τουριστικής ανάπτυξης των περιφερειών» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 36ης Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού, Philoxenia.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ), Πάνος Κουνάνης, από τον Απρίλιο του 2018, οπότε τέθηκε σε ισχύ το πρόγραμμα ενισχύσεων προς Έλληνες και ξένους παραγωγούς μέσω του ΕΚΟΜΕ, έως τον Οκτώβριο του 2021 πραγματοποιήθηκαν 176 παραγωγές διεθνείς (από Ευρώπη, ΗΠΑ Καναδά, Ασία, Αυστραλία) και ελληνικές, τα γυρίσματα των οποίων έγιναν σε 140 ελληνικούς προορισμούς. Σημειώνεται πως οι παραγωγές αυτές δημιούργησαν 44.000 θέσεις εργασίας και επενδύσεις 252 εκατ. ευρώ. Μέχρι το 2018 η πιο ακριβή παραγωγή που είχε έρθει στη χώρα μας είχε budget περί τα 3,5 εκατ ευρώ, ενώ πλέον ο μέσος προϋπολογισμός των ταινιών που φιλοξενούνται στη χώρα μας είναι περί τα 8 με 20 εκατ. ευρώ.

Όπως έγινε γνωστό, με τις νέες νομοθετήσεις στη χώρα μας, από τα καθαρά φορολογητέα αποτελέσματα μιας εγκεκριμένης κινηματογραφικής παραγωγής αφαιρείται το 30% των επιλέξιμων δαπανών. Η συγκεκριμένη φοροελάφρυνση, σε συνδυασμό με το cash rebate του 40%, εκτιμάται ότι θα καταστήσει την Ελλάδα από τις πλέον ελκυστικές, παγκοσμίως, χώρες ως προς την παροχή οικονομικών κινήτρων για κινηματογραφικές παραγωγές..

Οσον αφορά στο τουριστικό αποτύπωμα που αφήνει σε μια περιοχή μια κινηματογραφική ταινία, ο κ. Κουνάνης τόνισε πως υπάρχουν δυο ειδών ταινίες. Η πρώτη κατηγορία αφορά αυτές που αναδεικνύουν ξεκάθαρα την περιοχή στην οποία εκτυλίσσονται όπως για παράδειγμα το «Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι» που γυρίστηκε στην Κεφαλονιά και σύμφωνα με στοιχεία αύξησε κατά 15 έως 20% την τουριστική κίνηση την επόμενη χρονιά της ταινίας. Η άλλη περίπτωση είναι παραγωγές, όπως το “Game of Thrones” που ανέδειξε περιοχές χωρίς να είναι ξεκάθαρη η ταυτότητα τους, αλλά παρ’ όλα αυτά, αυτές αναδείχθηκαν εμμέσως. Αναφερόμενος π.χ. στην περίπτωση της ταινίας με πρωταγωνιστή τον Antonio Banderas που γυρίστηκε στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Κουάνης επεσήμανε πως ο χολυγουντιανός ηθοποιός ανέβασε στο Instagram μια φωτογραφία του με τον Λευκό Πύργο που συγκέντρωσε 1 εκατ. likes, γεγονός που αποτέλεσε διαφήμιση για την πόλη.

Στο Film Office της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αναφέρθηκε ο περιφερειάρχης Κ. Μακεδονίας,Απόστολος Τζιτζικώστας.«Στόχος μας είναι να γυρίζονται ταινίες στην περιφέρεια μας 365 ημέρες το χρόνο» σημείωσε, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην εταιρεία Millenium, καθώς την άνοιξη του 2022 αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή των studios της στην περιοχή της Θέρμης. Μάλιστα, αναφερόμενος στη διαφήμιση που προσφέρει σε μια πόλη η πραγματοποίηση γυρισμάτων ταινίας, ο περιφερειάρχης τόνισε πως, βάσει μελετών, τα αποτελέσματα της διαφήμισης είναι δεκαπλάσια έναντι μιας απλής διαφημιστικής προβολής.

Εντωμεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη τα γυρίσματα της ταινίας ‘The Expendables  4’, με  τους πρωταγωνιστές Τζέισον Στέιθαμ,  Άντι Γκαρσία και  Μέγκαν Φόξ, να βρίσκονται στην πόλη. Για την εν λόγω ταινία στη Θεσσαλονίκη διαμένουν 300 άτομα της παραγωγής, που πραγματοποίησαν 10.000 διανυκτερεύσεις σε 14 ξενοδοχεία και Airbnb της περιοχής.

Για την παραγωγή στα πλατώ των ‘Αναλώσιμων 4’ στη Θεσσαλονίκη δίνει το «παρών» και εξοπλισμός που προέρχεται από τον ελληνικό στρατό, μια πρακτική που είναι συνήθης για κάθε παραγωγή δράσης, σε όλο τον κόσμο. Για τα γυρίσματα χρησιμοποιείται  ένα τεράστιο πλατώ στα ανατολικά της Θεσσαλονίκης αλλά και ένας βιομηχανικός χώρος που έχει μισθωθεί στα δυτικά. Την ταινία σκηνοθετεί ο Scott Waugh.

Εμείς και… οι άλλοι

Οι  «Αληθινές γυναίκες» της Αρετής Χαρτοφύλακα στη Θεσσαλονίκη

Σε μια κατάμεστη αίθουσα στο ElectraPalace η συγγραφέας Αρετή Χαρτοφύλακα, παρουσίασε στο κοινό της Θεσσαλονίκης το πρώτο της βιβλίο «Αληθινές Γυναίκες». Με στόχο, όπως υπογράμμισε,  να αφυπνίσει τις γυναίκες ώστε να μπορούν να διακρίνουν τις βίαιες συμπεριφορές για να μπορούν άμεσα να απομακρυνθούν από αυτές.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν διακεκριμένες γυναίκες της πόλης που κατέθεσαν την άποψη τους για το βιβλιο. Ανάμεσά τους η δικηγόρος και εκπρόσωπος της WomanAct Θεσσαλονίκης Καλυψώ Γούλα, η βουλευτής Έλενα Ράπτη, οι  δημοσιογράφοι,Μαίρη Αργυριάδου,Χριστίνα Κανατάκη, Πολυξένη Καραμίχα, Έφη Τσαμπάζη, Ερασμία Τσίπου, η ψυχολόγος Δανάη Κίρλα και η επιχειρηματίας Χριστίνα Καραμίχου. Την εκδήλωση συντόνισε η δημοσιογράφος Σύνθια Σάπικα, ενώ αποσπάσματα του βιβλίου διάβασαν οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί και δημοσιογράφοι Δέσποινα Αυγερίδου, Μαρία Σαμολαδά και Μαρία Στύλου.

Το θέμα της έμφυλης βίας και της ψυχολογικής και σωματικής καταπίεσης, προσέλκυσε το ενδιαφέρον των παρευρισκόμενων γυναικών, οι οποίες κατέθεσαν τη δική τους εμπειρία και τους προβληματισμούς τους κατά τη διάρκεια της ενδιαφέρουσας συζήτησης που ακολούθησε.

Η εκδήλωση οργανώθηκε σε συνεργασία με το WomenAct. Το βιβλίο της Αρετής Χαρτοφύλακα από τις εκδόσεις Ζενίθ φιλοξενεί τις αληθινές ιστορίες 15 γυναικών που υπέστησαν βία σε διάφορες μορφές, με την ίδια να στέκεται δίπλα σε όποια χρειαστεί έναν σύμμαχο.

«Βόλτα Με Αγάπη» από το Porsche Club Greece  για το Παιδικό Χωριό SOS Πλαγιαρίου

Με μεγάλη επιτυχία διοργανώθηκε από το Porsche Club Greece η μεγάλη δράση «Βόλτα Με Αγάπη» για την ενίσχυση του Παιδικού Χωριού SOS Πλαγιαρίου, υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης και την υποστήριξη του Υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης.

Σαράντα αυτοκίνητα Porsche από όλη την Ελλάδα βρέθηκαν στο Παιδικό Χωριό SOS Πλαγιαρίου. Τα 45 παιδιά του Χωριού διάλεξαν το καθένα το αυτοκίνητο που ονειρευόταν, για να ζήσει μια αξέχαστη εμπειρία. Το κονβόι, με συνοδηγούς τα παιδιά του Παιδικού Χωριού SOS Πλαγιαρίου, διέσχισε τη Θεσσαλονίκη και τα αυτοκίνητα πάρκαραν μέσα στην Πλατεία Αριστοτέλους, όπου μικροί και μεγάλοι τα απόλαυσαν, φωτογραφήθηκαν, ενώ οι μικροί μας φίλοι είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν στις δραστηριότητες που είχαν ετοιμάσει για αυτούς οι Πρόσκοποι Θεσσαλονίκης.

Η «Βόλτα Με Αγάπη» συνεχίστηκε στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης, όπου ο Υφυπουργός Σταύρος Καλαφάτης, υποδέχθηκε τα παιδιά σε μια ζεστή, φιλική τελετή, με ξενάγηση. Η όμορφη Βόλτα ολοκληρώθηκε με την επιστροφή των παιδιών στο Πλαγιάρι με την Porsche της αρεσκείας τους.

Το Porsche Club Greece είναι επίσημα αναγνωρισμένο από το Ελληνικό κράτος και από την ίδια την PORSCHE στη Γερμανία. Από το έτος 2017 έχει ξεκινήσει μια σειρά εκδηλώσεων ανά την Ελλάδα εκ των οποίων πολλές με φιλανθρωπικό χαρακτήρα. Παγκοσμίως υπάρχουν 713 Porsche Clubs σε 85 χώρες.

 

VIRAL από την εικαστικό Αλεξάνδρα Μαράτη στη γκαλερί DONOPOULOS

Η Αλεξάνδρα Μαράτη παρουσίασε τις  εικαστικές της περιπλανήσεις στη γκαλερί DONOPOULOS της Θεσσαλονίκης, «περνώντας από πολιτείες κοντινές ή μακρινές που τις άγγιξαν οι πολυεπίπεδες και μακροχρόνιες viral πληγές». Η ενότητα αποτελείται από έργα ζωγραφικής και μεταλλικές κατασκευές.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο κείμενο της προυσίασης του  έργου της, «με ανιχνευτική ματιά, η καλλιτέχνης εισβάλλει στα εσωτερικά κλειστών χώρων, αποκαλύπτει τόπους – καταφύγια και τρόπους διαφυγής με μέσα μεταφοράς και φαντασιακά οχήματα. Οι σπονδυλωτές αλληγορικές εικόνες της διεισδύουν παράλληλα στις ψυχικές διαδρομές των προσώπων που εμφανίζονται καλυμμένα, κρυμμένα, χαμένα. Οι ερημικές σκηνές τονίζονται από ομιχλώδεις γκρι αποχρώσεις, στις οποίες παρεμβαίνει ένας χρωματικός καταρράκτης που δημιουργεί φώτα μέσα στο viral σκοτάδι…»‘

Για την έκθεση έγραψαν οι ιστορικοί τέχνης HartwigKnack, Σάνια Παπά, Θάλεια Στεφανίδου.

Προηγούμενο άρθροΗμερίδα για τη διαχείριση και ποιότητα νερού
Επόμενο άρθροΔιάχυση αποτελεσμάτων έργου CES4Kids από το ΙΜΕΤ
Τι είναι το thinkfree; Καλή ερώτηση. Μια παρέα, έτσι ξεκίνησε κι έτσι συνεχίζει, που θέλει να ποστάρει χωρίς περιορισμούς ό,τι την ευχαριστεί. Ό,τι γράφει ή ό,τι διαβάζει. Στο thinkfree δίνουμε το λόγο στους ανθρώπους του πολιτισμού μέσα από τη δραστηριότητά τους, αναδεικνύουμε νέα πρόσωπα με κοινό χαρακτηριστικό τη θετική σκέψη (think positive) και τη δημιουργικότητα σε κάθε τομέα και χώρο (πολιτιστικό, επιχειρηματικό, επιστημονικό κ.ά.), φιλοξενούμε ελεύθερα (write free) τεκμηριωμένες απόψεις για θέματα πολιτικής πολιτισμού, πολιτικής και κοινωνίας, οικολογίας και αστικού περιβάλλοντος, αρχιτεκτονικής και υγιεινής ζωής. Το thinkfree είναι κι ένα διπλό πείραμα: σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων που το στηρίζουν, αλλά και δημιουργίας ενός no budget ηλεκτρονικού περιοδικού (e-magazine). Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο ότι μακροημερεύουμε χωρίς δυσκολία! Με σεβασμό και εκτίμηση, με αγάπη γι' αυτό που κάνουμε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.